onsdag 27 juni 2012

Mer i min smak

Ryck och muscle ups idag. Det här känns lätt som ett favoritpass i nya programmet. Nästan lite för bra faktiskt. Men allt är inte rosenskimrande i Mickeland idag. Knät gillar inte det här passet alls. Ryck i kombination med löpning ger mig ett bultande knä några timmar senare. Nåja, det får fan vara så. Nog gnällt om det.

A. Inom 7min 2RM snatch, sen på minuten i 5min 3st snatch på 85% av 2RM
30kgx2, 40kgx2, 50kgx2, 55kgx2, 60kgx2
51kg x 3 x 5

Ska sikta på ett lite högra 2RM till nästa gång. Missade första på 60kg på rent slapphet. Allt annat kändes stabilt och enkelt. Lite tunga sista 2 seten men inte så värst. Önskar att jag tagit nån video idag men det blir lite stressigt när jag ska etablera 2RM på tid och sen gå på 3st i minuten. Rycken känns bra i alla fall.

B. 3xAmrap 4min.
2MU + 4 Powersnatch 35kg + 6 Burpees + 100m löpning. Vila 3 min.

Amrap 1: 2 Varv + 2 burpees
Amrap 2: 2 Varv + 2 burpees
Amrap 3: 2 Varv + 1MU

Kroknade lite på sista amrapen. Skulle ha låtit pulsen gå ner lite innan jag gav mig på mina mu's. Missade en och brände en massa energi. Får inte riktigt till mitt falsegrip och fick brotta upp flera mu's idag. Måste öva på det där. Mu's blir helt klart lite svårare när man har puls. I övrigt så vet jag inte om jag kommer att kapa något mycket på den här. 4 minuter är lite kort och sprinten vågar jag inte gå för fullt i. Just nu så blir löpningen en liten vila. Knappt någon syra alls i passet, bara flås.

C. Death by HSPU
7min. 3st på minut 8 innan jag gick in i väggen. Måste ha en genomgång av kippade hspu. Jag försökte göra en men det gick inte alls. Fattar inte grejen.

2 kommentarer:

  1. Helt rätt, passet ska bara vara flåsigt utan syra, mer syra kommer i nästa period :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att veta. Var nästan lite orolig att jag tog i för lite :)

      Radera